14 juli 2009

G: Möt en gammal vapendragare :-)



Lovisa Svanström.

Ingen, ingen har varit mer stöd i mitt arbete i Vi Unga än henne! Inte bara växte vi upp ett par åkrar från varandra på Dalarnas landsbygd, utan vi följdes också åt in i ett engagemang i Vi Unga.

När Lovisa var ordförande i Vi Unga klubben, var jag hennes vice ordförande.
När Lovisa var ordförande i Dalarnas Vi Unga, var jag hennes vice ordförande.
När jag blev vald till ordförande i Vi Unga var Lovisa nyvald till förbundsstyrelsen.
När Vi Ungas förbundsstämma startar om tio dagar så är Lovisa där och trixar med det praktiska kring förbundsstämman så att vi i förbundsstyrelsen kan ägna oss åt debatten.

Lovisa har alltid varit ett ovärderligt bollplank och vi har delat många skratt och många dagars ansträngande arbete. Om mindre än två veckor slutar jag som ordförande i Vi Unga och går vidare mot nya utmaningar. Lovisa finns numera som anställd på Studieförbundet Vuxenskolan i Dalarna-Gävleborg och dessutom deltid som inspiratör åt Vi Unga.

Lovisa är en av de många, många vänner jag tar med mig från åren i Vi Unga. Engagemang i en ungdomsorganisation ger vänner för livet!

//Gabriel

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för underbart fina ord min vän! Och tack för all inspiration och galna idéer som har fått mig att våga utmanas och utvecklas.

Du har varit ett sant bollplank som inte bara gett raka puckar...vi är inte på många sätt lika, men vi kompenserar varandra. Det ger nya möjligheter och synvinklar. Dina år som FOF har berört och lett många unga drivna själar till utveckling och nya chanser. Jag är stolt över dig!

Önskar nu dig all lycka till med det som väntar framöver! Var så säker, vi kommer att bolla tankar, våndas med utmaningar och göra fler framsteg tillsammans! ;) Kram L