01 mars 2009

G: Melodifestivalen...

Sedan två och ett halvt år har jag ingen TV hemma. Insåg efter ett halvår boende hemifrån att jag använt TV:n två gånger på sex månader och kände att det var onödigt att ha ett sådant stort ”fläktställ” i lägenheten.

Dock är jag en stor anhängare av att se på långfilm och gillar också när ett TV-program blir lite av en social aktivitet, så länge det inte ersätter andra sociala aktiviteter helt.

Sedan igår hemma i underbara Dalarna. Längdskidåkning, snöskottning och massor av kaffe med mormor och morfar. Igår kväll såg vi på melodifestivalen ihop (jag har faktiskt börjat gilla det – men säg inget till Essan). Kul tänkte jag när ”Next3” bestående av tre unga män, samtliga under 18 år, ropades upp för att uppträda. Kändes på något sätt roligt att unga människor är med i Sveriges största musiktävling (vi borde ju såklart vara många fler!). Till min bestörtning gick dock ”Next3” upp och framförde ett bidrag som var:
1. Otroligt sexistiskt
2. Billig blandning av latino-hip hop och markoolio
3. Totalt värdelöst

Förvånad över att SVT släpper igenom bidrag som dels är så sexistiska och dels så dåliga. Nåja, vi ”ungdomar” får väl hålla på Amy Dimond tillsvidare.
Nästa år ser jag fram emot att höra ett av Studieförbundet Vuxenskolans band – jag föreslår Panetoz

//Gabriel

Inga kommentarer: