21 juni 2008

S: Lilla stora värld

Har precis jobbat min första vecka på sommarjobbet i Norge. Nervöst så klart, men har hittills varit väligt spännande och roligt.
Fler gånger den här veckan har det slagit mig hur liten världen är. Killen jag jobbar med, en norrman som heter Lars, visste absoult vad Vi Unga var. Han bor nämligen tillsammans med Bjarne Dæhli som är ordförande för LNU (Norges motsvarighet till LSU- Sveriges ungdomsorganisationer) och Bjarne hade träffat Gabriel tidigare.
I tisdags träffade jag en tjej som varit ordförande för norska UNF (ungdomens nykterhetsförbund) hon visste absoult vem Robert Damberg, Sveriges ordförande för UNF, är som jag också känner.
Här tycker man att man åker långt bort för att jobba, och ändå träffar man vänners vänner hela tiden.
Det är coolt. Många jag känner i Vi Unga brukar berätta att de tycker det är så häftigt att Vi Unga ger vänner över hela Sverige. Jag hoppas vi ska bli bättre på att även ge vänner och möjlighet att utvecklas över större delar av världen.

Inga kommentarer: