02 april 2009

G: Om du inte är online - vem är du då?

Idag spenderat fem timmar på tåget till Kalmar (framme om fem minuter så jag får skriva snabbt). Jobbat lite, röjt lite i mejlboxen och läst lite bloggar (vilket jag gör mer sällan än jag låtsas om). LSU har nu lanserat sin Youtube-sida http://www.youtube.com/LSUofSweden . Coolt och roligt tycker jag och det går att skymta flera bekantingar på klippet från Ledarskapsutbildningen.

Även läst lite bloggar där temat den senaste tiden för många har varit att hacka på de partipolitiska ungdomsförbunden för att de har få medlemmar, facebookat lite och kikat runt på kartan över New York för att skicka tips till min mamma som nu är där för första gången.

Nästan varje dag tänker jag – hur var det innan allt detta? Hur var det innan laptop, 3G-modem, mobiltelefon, twitter, blogspot och allt annat krafs.
Varje gång jag tänker det så blir min slutsats två saker – 1: Jo, det är roligt och bra med teknik ;-) och 2: Jo, jag föredrar faktiskt en kopp kaffe vid ett köksbord framför alla sociala medier i världen.

Nu ska jag hoppa av och möta Martin och Jenny som förhoppningsvis kan ordna en kopp kaffe J

//Gabriel

 

 

Inga kommentarer: