31 mars 2008

S: Samarbeta med SV

"Vet du jag har varit på världens bästa möte idag. Jag träffade SV Göteborg och berättade om vad Vi Unga var. De hade ingen aning om vad det var innan, men nu har vi kommit på en massa idéer på hur vi kan samarbeta."
Det här berättade Emmyly Bönfors, ordförande i Västra Vi Unga-distriktet när jag pratade med henne idag. Jag tror hon satt fingret på något väldigt viktigt. Vi Unga är SVs ungdomsorganisation, men det är långt ifrån självklart att alla i SV vet vad Vi Unga egentligen är och vad vi håller på med just nu. Därför är det viktigt att göra precis som Emmyly, åka ut och berätta!
Från Riksorganisationens håll har vi också försökt öka informationen. Bland annat genom att:
- idag skicka ut Vi Ungas klubbpärm tillsammans med broschyrer och brev till alla SVs avdelningar.
- skriva om vad som händer i Vi Unga till Cirkulation som skickas ut till alla ordföranden och chefer i SVs avdelningar och regioner.
- se till att information om Vi Unga finns med som fast programinslag på utbildningen "ny i SV" som alla nyanställda i SV ska gå

Idag hade dessutom Petra och jag möte med SVs ordförande Berit Danielsson och förbundschef Anders Gradin för att diskutera Vi Ungas samarbetsavtal med SV. Vi har ett sådant avtal som vi uppdaterar en gång per år. Har inte riktigt landat ännu, så det dröjer nog ett tag innan vi har en ny version underskriven. Men det blir nog bra.

Samarbeten är grymt, särskilt när det är som i fallet SV-Vi Unga att vi kan ha så stor nytta av samarbetet både två. Var därför schysst mot din SV-avdelning och berätta vad Vi Unga är så att de också får se vilken nytta ni är!

Inga kommentarer: